Europa Hotspots Hotspots in Nederland Nederland Reizen Zeeland

Staycation in Zeeland: Roompot Beach Resort Nieuwvliet-Bad

Roompot

Het laatste weekend van januari was ik aan het uitwaaien in Zeeland. Heerlijk! In deze gekke periode met de harde lockdown (en avondklok) probeer ik vooral te kijken naar wat er nog wél kan. Je moet nou eenmaal zelf de slingers ophangen. Reizen naar het buitenland zit er nu even niet in maar in Nederland kun je ook heerlijk vertoeven. Daarom pakten mijn vriend en ik de auto en reden we naar Zeeland voor een weekendje weg!

We verbleven op uitnodiging in een Beach Lodge op Beach Resort Nieuwvliet-Bad. Nieuwvliet-Bad ligt onderin de provincie Zeeland, vlakbij België. Dit gebied van Zeeland kenden wij nog niet. Wij hebben dit geboekt bij LARGO, via Roompot. Ze hebben door heel Nederland verschillende soorten huisjes, villa’s en appartementen. We waren aan het twijfelen tussen deze villa aan het water en de Beach Lodge vlakbij het strand. Uiteindelijk gekozen voor het tweede, omdat het strand ons meer aansprak. Met de lockdown kunnen we helaas niet veel meer dan lekker wandelen, dus dan wel graag in een mooie omgeving. Lekker uitwaaien op het strand!

Ik keek hier enorm naar uit. Een mini-vakantie! Bij aankomst hoefde we niet naar de receptie. Vooraf hadden we via mail van Roompot informatie ontvangen over het contactloos inchecken. We kregen een pincode om de deur te openen. Geen sleutels nodig dus! De Beach Lodges zijn allemaal vrijstaande bungalows met een terras. Je bereikt je huisje via een zandpad. Je kunt hier met vier personen verblijven. Ik vond het een ideaal huisje voor een gezin van vier. Het is een klein en knus huisje met beneden een slaapkamer en boven een slaapkamer. De woonkamer met keuken beschikt over alles wat je nodig hebt. Denk aan een vaatwasser, een koffiecupapparaat (wel zelfs cups meenemen), een waterkoker, een combi magnetron, koelkast met vriesvak, inductie kookplaat en goede keukenspullen. Helemaal top dus want nu eten in een restaurant geen optie is, is fijn kunnen eten in je huisje wel een must. In deze Beach Lodge kun je goed kokkerellen of natuurlijk bij een restaurant afhalen en lekker thuis aan tafel zitten. Wij hadden trouwens boodschappen laten bezorgen. Echt ideaal!

Deze poes liep met ons mee naar ons huisje en kwam zelfs even naar binnen (zie foto hieronder, goed kijken)
De woonkamer
Keukentje
Warm welkom!

De vloerverwarming in de Beach Lodge alleen al is heel comfortabel in hartje winter. Daarnaast is er ook een smart-tv aanwezig en ook in één van de slaapkamers hangt een extra televisie. In het keukenkastje vind je de wifi-code én de QR-code om eten te bestellen en in je Beach Lodge te laten bezorgen. Op het aanrecht lag een doosje met vaatdoekjes, sponsjes, vaatwastabletten, lucifers en afwasmiddel. Wel misten wij een extra wc-rol en handzeep. Verder: de wifi is goed, de bedden slapen prima en de douche is top. Het handdoeken pakket lag klaar op de eettafel en omdat ik voor mijn blog was uitgenodigd kreeg ik ook een flesje wijn met nootjes en chips. Ik voelde me erg welkom! Ben je benieuwd hoe de Beach Lodge er van binnen uitziet? Hier vind je een plattegrond en een video!

Strandwandeling
De Verdronken Zwarte Polder
Zee
Knokke-Heist

We hadden best mazzel met het weer tijdens ons weekend. Bij aankomst scheen het zonnetje en zijn we meteen door de duinen naar het strand gelopen om een strandwandeling te maken. Heerlijk! De dag erna regende en viel er zelfs een beetje sneeuw. Dat was voor ons geen probleem. Lekker uitslapen, uitgebreid ontbijten, lezen/computeren en tv kijken. De dag erna scheen het zonnetje weer en zijn we zelfs even naar Knokke-Heist (België) gereden voor een wandeling. Natuurlijk zijn we in Zeeland ook even langs de visboer gegaan voor verse oesters en kibbeling! Dit deden we in Yerseke, bij de Viskêête. Aanrader! Meteen ook maar wat lekkers voor mee naar huis genomen. Mmmm!

Kibbeling
Oesters

Door de coronamaatregelen hebben we helaas niet van de wellness voorzieningen kunnen genieten. Maar als alles weer mogelijk is kun je in dit vakantiepark een duik nemen in het zwembad. Het zwembad heeft zelfs drie grote glijbanen. Super tof natuurlijk. Hier kun je meer lezen over alle faciliteiten. Minigolf was wel mogelijk en de optie om een fiets huren ook!

Ondanks dat het winter is en door de coronamaatregelen veel dicht was hebben we een super fijn verblijf gehad bij Roompot. De Beach Lodge is ideaal voor als je er even tussenuit wilt met z’n twee maar ook voor een gezin. Ik heb door deze fijne break gemerkt dat een staycation in deze tijd erg fijn is en toch goed aanvoelt als een fijne mini-vakantie. Iets wat ik vaker zou willen doen. Ik ben dankbaar dat we dit hebben mogen doen. Dankjewel Roompot & Largo voor deze heerlijke stay!

Hoe sta jij daarin? Ben je ook toe aan een break? Wellicht geeft dit je inspiratie. LARGO en Roompot bieden nog veel meer vakantiehuizen aan. Prijzen en beschikbaarheid vind je op de website van Roompot en ook op de website van LARGO. Wij verbleven in deze Beach Lodge mocht je geïnteresseerd zijn geworden om te gaan boeken!

Roompot
Dit artikel is tot stand gekomen middels een samenwerking. Wij waren uitgenodigd door LARGO/Roompot om de accommodatie te komen ervaren. Voor het schrijven van dit artikel ben ik verder niet betaald en deze samenwerking weerhoudt mij er niet van om mijn eerlijke mening te geven.